niedziela, 7 lutego 2016

Rocznicowa masakra, czyli o najpiękniejszym prezencie urodzinowym




Przede mną nowy rozdział, znowu. Wracam do pracy. Niby starej, znanej, nawet w mniejszym wymiarze niż wcześniej. Taki light na początek jako konieczne minimum do tego by matka mogła z domu wyjść do ludzi i na chwilę pobyć nie-matką. I chociaż jeszcze nie zaczęłam to już wiem, że nie-matką już chyba nie potrafię być. I dobrze. A! no i jeszcze stuknęła mi w międzyczasie 30-tka ;)
Tak, tak, zaczyna się. Dokumenty, wnioski, konsultacje, diagnozy, papierki, papierzyska i jeszcze więcej tego, co Córa moja w mgnieniu oka pożarłaby gdyby tylko ją wpuścić w ten świat druczków, pliczków i karteluszek. Czasem nawet tęskniłam do tego, ale teraz gdy stoję u progu wyzwania (powrót do pracy po półtora roku jest dla mnie ogromnym wyzwaniem) to kurczowo staram się trzymać domowych pieleszy, ciastka piekę, podłogi szoruję. I pewnie, zbliżające się imprezy urodzinowe Córy podkręcają jeszcze tylko temperaturę. Dziecię jakby przy każdym dotyku chłonęło wydzielająca przez moje ciało adrenalinę i nie pozwala oddalać mi się nawet na chwilę. Naręczna jest a ja z każdą minutą czuję coraz bardziej jak bardzo mi to potrzebne i jak bardzo będę tęskniła. Myśl o byciu w domu, o pracy w domu nabiera rumieńców. A do tego jeszcze kolejne urodziny mi się przydarzyły. Nie byle jakie, trzydzieste. I nawet na zadumę sobie jakąś szczególną nie pozwoliłam. Szoruję dalej te podłogi, kolejne ciastka wstawiam do piekarnika i uśmiecham się, bo wśród tego całego zamieszania we mnie rozgościła się myśl, że już zawsze na swoje urodziny dostawać będę kolejny rok z Córą, a to najpiękniejszy prezent jakikolwiek mogłam dostać.

A tymczasem przepis na przepyszne ciasteczka owsiane (szybkie i zdrowe na dodatek), idealne dla roczniaka i nie tylko :)

SZYBKIE CIASTECZKA OWSIANE

Zanim zaczniesz nastaw piekarnik na 180 stopni (z termoobiegiem), wyłóż blachę papierem do pieczenia oraz zalej żurawinę wodą, odstaw na 15 minut, a następnie odsącz.

Składniki:
  • 1 dojrzały banan
  • 1/3 szklanki płatków owsianych górskich
  • 1/3 szklanki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki suszonej żurawiny

Wykonanie:
  • Żurawinę drobno posiekaj. Obierz banana i rozgnieć widelcem na papkę.
  • W misce wymieszaj (najlepiej ręką) dokładnie płatki z bananem, żurawiną i wiórkami kokosowymi.
  • Zwilż dłoń wodą, a następnie nabieraj niewielką ilość ciasta i formuj kulki wielkości orzecha włoskiego. Układaj kulki na blaszce i spłaszczaj je delikatnie, tworząc kształt ciastka.
  • Piecz przez ok. 15 min. na środkowym poziomie piekarnika. Pod koniec pieczenia kontroluj poziom zrumienienia.

Rada:
Bazą ciasteczek jest banan i płatki. Pozostałe składniki możesz dowolnie modyfikować. Zamiast żurawiny będą odpowiednie tu również np. zmielone lub prażone ziarna słonecznika, pestki dyni, karob lub kakao czy inne suszone owoce.

Źródło: alaantkowe BLW

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz